Autor Wiadomość
grzesiek
PostWysłany: Wto 14:03, 03 Sty 2012    Temat postu:

Dzięki za pomoc:)
Mario.G
PostWysłany: Pon 21:30, 02 Sty 2012    Temat postu:

Ja przy zimówce mam hamulce szosowe shimano rx300, a na prostej kierze mam klamki do v-brake`ów i wszystko gra już trzecią zimę.
borasad
PostWysłany: Sob 17:06, 31 Gru 2011    Temat postu:

Wydaje mi się, że do poprawnego działania potrzebne będą klamki pod Cantilevery. W końcu z szosowymi klamko-manetkami w przełajach stosuje się hamulce albo canti albo mini v-brake.
grzesiek
PostWysłany: Śro 17:54, 28 Gru 2011    Temat postu:

Planuje złożyć singlespeeda na szosowej ramie i w związku z tym mam do Was pytanie. Zamiast kierownicy tzw. baranka mam zamiar zamontować kierownicę prosta z klamkami hamulcowymi typu v-brake. No i właśnie: czy nie będzie żadnego problemu działania tychże klamek z hamulcami szosowymi?
Zapał
PostWysłany: Pią 16:24, 08 Lip 2011    Temat postu:

Myślałem nad czasówką, ale to jest jednak rower specjalizowany, a czasem fajnie pojechać i w peletonie. Ponadto zdaje się, że na takim rowerze to nie można w wyścigach szosowych brać udziału, niezależnie od aspektu mniejszego bezpieczeństwa ze względu na pozycję na rowerze. Dlatego celuję w coś bardziej uniwersalnego. Tym bardziej, że i tak nie mam gdzie trzymać rowerów...

Ten rowerek Bianchi wpadł mi od razu w oko w sklepie. Poczytałem trochę i ponoć to "komfortowa" geometria, cokolwiek to znaczy. Opinie ogólnie są bardzo dobre. Zobaczę, czy coś się uda utargować, bo na pewno za cenę wywoławczą, to tego nie wezmę.
borasad
PostWysłany: Wto 21:01, 05 Lip 2011    Temat postu:

Veloce ma aluminiową dźwignie hamulca i plastikowe manetki do przerzutek, więc nie ma co się tego obawiać. A do całego sprzętu: może lepiej samemu złożyć na chińskiej carbonowej ramie. Przykładowa konfiguracja:

Rama: http://cgi.ebay.com/Carbon-Triathlon-Time-Trial-Road-Bike-Frame-Fork-wow-/250830287557?pt=Road_Bikes&hash=item3a66a672c5 1600zł
Grupa: http://www.fudgescyclestore.com/index.php?p=73462 2050zł

Koła:
Obręcze: http://cgi.ebay.com/Full-carbon-road-bike-Tubular-rims-50mm-20-20-/270743384064?pt=Cycling_Parts_Accessories&hash=item3f09903000 680zł
Piasty: http://cgi.ebay.com/Novatec-A271SB-F372SB-Road-Hubs-700C-Wheels-White-/250800863621?pt=Cycling_Parts_Accessories&hash=item3a64e57985 180zł
Szprychy: 50x sapim race black 170zł

Mostek Smica:
http://allegro.pl/mostek-wspornik-smica-pro-comp-31-8-tylko-120g-i1689499508.html 66zł
Kierownica Truvativ:
http://allegro.pl/kierownica-szosa-truvativ-xr-420-mm-31-8-263gtanio-i1697315408.html 65zł
Lemondka Deda: http://www.wertykal.com/Deda_Parabolica_Uno_przystawka_czasowa-238.html 270zł
Pedały: http://allegro.pl/pedaly-szosowe-exustar-e-pr101-pp-262g-xtrabike-i1686010825.html 150zł
Siodło: Selle Italia NT1: http://allegro.pl/nowe-selle-italia-nt1-292g-triatlon-mtb-os-wys-0-i1689294267.html 100zł
Owijka 30zł
Stery 80zł
Szytki Tufo: http://allegro.pl/szytka-tufo-s33-pro-28-260g-czarna-i1686458490.html 200zł

Razem wychodzi 5650, czyli tyle samo co rowerki, które Wy proponowaliście. Oczywiście wszystkie ceny uwzględniają przesyłki. Tutaj w zestawie są też pedały Surprised Wg mnie taki rowerek byłby trochę lepszy, szczególnie jeżeli chodzi o koła i osprzęt. I ta możliwość dopasowania wszystkich części pod siebie. Cool Cool

Jak chcesz zobaczyć dużo chińskich rowerów to poczytaj stronę
http://magicady.forumup.it/
Wystarczy się zarejestrować i nauczyć języka włoskiego Wink

Przykład:
bikefun
PostWysłany: Wto 20:42, 05 Lip 2011    Temat postu:

Veloce to jedna z najbardziej trwałych i niezawodnych grup osprzętu i nie jest plastikowa tylko alu ;> super rower, moim zdaniem warto , powinien długo posłużyć
maciek
PostWysłany: Wto 20:02, 05 Lip 2011    Temat postu:

Piękna szosa, bardzo dobry sprzęt choć Velocze chyba ma plastikowe klamki, których osobiście bym nie polecał. Szczerze za takie pieniądze poszukałbym coś znacznie lepszego. Zastanów się nad przeznaczeniem roweru, jeśli do triatlonu warto kupić rower czasowy coś w tym stylu:
http://allegro.pl/ridley-phaeton-czasowy-szosowy-triathlon-105-strat-i1698636748.html
Zapał
PostWysłany: Pon 18:30, 04 Lip 2011    Temat postu:

Odgrzewam nieco temat, bo w przypływie zainteresowania triatahlonem zastanawiam się nad solidniejszym sprzętem wyścigowym - nie czasówka, bo to już zbyt specjalizowany rower - wybór pada więc na solidną szoszonkę.

Trafia się okazja za 5400zł nabyć nówkę sztukę (dokładnie taka konfiguracja, jak w linku):

http://www.evanscycles.com/products/bianchi/928-carbon-c2c-veloce-compact-2009-road-bike-ec016950

Co sądzicie? Warto za takie pieniądze? Wygląd jest, jaki jest (wypas Smile ) A poza tym? Osprzęt chyba nie najgorszy: niby przerzutki i łapy Veloce, a więc średnio niska klasa, ale z działaniem to chyba nie powinno mieć problemu, bo w końcu po błocie tyrał nie będę tym cudem.
Zapał
PostWysłany: Wto 19:42, 22 Kwi 2008    Temat postu:

AnnS napisał:
Zapał ty też???


Tylko ciiiiichooo na leniwym forum, oki? Wink
AnnS
PostWysłany: Wto 18:30, 22 Kwi 2008    Temat postu:

Dawno tu nie zaglądałam, a jak już zajrzałam to jestem w szoku. Zapał ty też??? Ale będąc już od jakiegoś czasu posiadaczką szoszoni, podzielam opinię
Cytat:
MTB rządzi, a szosa to dla urozmaicenia

Po prostu uwielbiam powłóczyć się byle gdzie, skręcając tam gdzie chcę i nie martwić się jaka będzie nawierzchnia, a nawet czy w ogóle będzie jakaś droga Very Happy
Interlokutor
PostWysłany: Pon 20:23, 21 Kwi 2008    Temat postu:

mój rower nie zna takiego słowa jak stabilność... ale za to na podjazdach jest lżej
Karol
PostWysłany: Pon 20:20, 21 Kwi 2008    Temat postu:

Pęgos ty łamiesz wszelkie prawa Laughing
Ale sam przyznaj ze na tej ramie rower nie jest juz tak stabilny przy twoim wzroscie jakbys mial dobrze dobraną rame...
Interlokutor
PostWysłany: Pon 19:00, 21 Kwi 2008    Temat postu:

Zapał napisał:
Tylko bez hurraoptymizmu mi tutaj Wink MTB rządzi, a szosa to dla urozmaicenia Smile

ciśnie mi sie na usta: "obiecanki cacanki" lub "tak sie tylko mówi" Rolling Eyes Wink

Co do rozmiarów ram to ja śmigam na 53 przy wzroście 189cm i wychodzi mi to całkiem nieźle...
piotrekesz
PostWysłany: Pon 16:17, 21 Kwi 2008    Temat postu:

no właśnie tylko czy to 58 nie będzie za małe?

ja mam nieco ponad 170 i jeżdżę na ramie 56 i jest dla mnie w zasadzie idealna.

a od urozmaicenia się zaczyna cała przygoda;)
Radler-69
PostWysłany: Pon 16:16, 21 Kwi 2008    Temat postu:

o.k
Zapał
PostWysłany: Pon 16:13, 21 Kwi 2008    Temat postu:

Tylko bez hurraoptymizmu mi tutaj Wink MTB rządzi, a szosa to dla urozmaicenia Smile

2 wielkie koła - będę w Siedlcach jutro po 16, więc daj do siebie jakiś namiar, najlepiej telefon (na maila: zapal(at)Leniwce.pl(kropka)pl albo wiadomość prywatną na forum), to bym sobie obejrzał tą furę Smile
Radler-69
PostWysłany: Pon 16:11, 21 Kwi 2008    Temat postu: Re: Bracia szoszoni - pomóżcie :)

Zapał napisał:
Tutaj też pytanie o rozmiar: 54/58 - czy to oznacza, że 54cm ma rura podsiodłowa, a 58cm - górna?[/list]


Nie sądzę. Myślę,że facet podał dwie wielkości;
54-center-center, suport - rura pozioma
58-center suport - koniec rury podsiodłowej.
Najlepiej zadać pytanie sprzedającemu
Radler-69
PostWysłany: Pon 15:58, 21 Kwi 2008    Temat postu:

Widzę, że szoszonów przybywa to i rowerki potrzebne. Very Happy
Stoi taki u mnie, idealny do treningu i czeka na nowego właściciela - (dużego chłopa).
Wcale nie gorszy od powyżej proponowanych, a kasa o wiele mniejsza Very Happy
Jeśli ktoś chce obejrzeć to zapraszam. - Sprzęt w Siedlcach.
Karol
PostWysłany: Pon 15:28, 21 Kwi 2008    Temat postu:

No i Pan Mirek sie do szosy przymierzał Very Happy
Pierwszy rok i nieźle narozrabialiśmy w siedleckim kolarstwie Very Happy
piotrekesz
PostWysłany: Pon 14:58, 21 Kwi 2008    Temat postu:

co tu więcej mówić..Wink

ale widzę, że kolega Zapał poszedł po rozum do głowy i na szosę sie przesiada;)
Zapał
PostWysłany: Pon 12:54, 21 Kwi 2008    Temat postu:

Tomek J. napisał:
- Pedały: stare francuskie Looki wykonane specjalnie dla Shimano. Oś demontowalna jak we współczesnych shimanowskich SPD/SPD-SL. Pasują do nich bloki Delta LOOK (czerwone z luzem kątowym lub czarne bez luzu), bloki tanie i łatwo dostępne. Pedały w zasadzie nie do zdarcia, choć mają klasyczną dla ówczesnych Look'ów wadę: lubią skrzypieć (blok o pedał).


Pedałami się nie przejmuję, bo i tak wsadzę zwykłe SPD (nie będę sobie kupował osobnych butów do szosówki).

Dzięki za opinię i wskazówki.
Tomek J.
PostWysłany: Pon 12:32, 21 Kwi 2008    Temat postu:

Co prawda ja tu tylko na występach gościnnych Wink, ale napiszę kilka słów.

Co do STAMPEDE:

- Korby: nie do zajechania (te same ramiona posiadała wcześniejsza Ultegra).
- Pakiet suportowy: jeśli nie będzie katowany w "ulubionym" dla rowerów okresie styczeń-marzec, posłuży długo, w razie czego można się szarpnąć na w zasadzie wieczny pakiet DA (rozbieralny, na łożyskach igiełkowych m.in.). Koronki do systemu Shimano są do kupienia osobno.
- Piasty: jeśli są w pełni sprawne, nie do zajechania.
- Przerzutki ULTEGRA: nie do zajechania.
- Hamulce Tektro: ramiona mogą być, do ewentualnej wymiany same klocki na coś lepszego.
- Rama z widelcem: tania klasyka, jak nie pęknięta - posłuży.
- Stery: mogą (choć nie muszą) być wybite, bez problemu do ewentualnej wymiany.
- Obręcze: klasyka, jak nie są popodbijane/popękane, spałbym spokojnie.
- Klamki: tu trafił się stary RSX na 7-kę, więc kaseta 8-ka będzie miała jeden wolny nieużywany tryb (z reguły zostawia się największą wolną średnicę). Wcześniejsze modele klamek STI z niższych grup miewały kaprysy mechaniki.
- Pedały: stare francuskie Looki wykonane specjalnie dla Shimano. Oś demontowalna jak we współczesnych shimanowskich SPD/SPD-SL. Pasują do nich bloki Delta LOOK (czerwone z luzem kątowym lub czarne bez luzu), bloki tanie i łatwo dostępne. Pedały w zasadzie nie do zdarcia, choć mają klasyczną dla ówczesnych Look'ów wadę: lubią skrzypieć (blok o pedał).

Generalnie sprzęt wygląda na solidny, nie widać by był mocno eksploatowany.
Co do wielkości ramy - pytaj gościa o _dokładną_ długość C-C pomiędzy rurą sterową a rurą podsiodłową, czyli długość górnej rury C-C. Rama nie wygląda na ostatnio modny sloping i wysokość główki ramy raczej nie wskazuje by była to wysoka/długa rama (może okazać się za krótka).

Wymaganą wielkość ramy można oszacować korzystając z:

www_dot_wrenchscience_dot_com


Ewentualnie podskocz do Romana Skuczyńskiego na Gibalskiego w W-wie (firemka "Rower od A do Z") - gość ma czasem coś używanego na stanie, można popatrzeć, przymierzyć się itp.

--
pozdrawiam
Tomek J.
Zapał
PostWysłany: Pon 10:18, 21 Kwi 2008    Temat postu: Bracia szoszoni - pomóżcie :)

Pod wpływem kaprysu chwili, ale też i z bardziej praktycznego powodu (uzupełnienie treningu oraz dojazdy do pracy), zdecydowałem się zanabyć szoszonkę. Oczywiście tanią i dobrą Smile

Moje pierwsze typy:


No i oczywiście pytanie, czy oba te sprzęty warte są ceny, za którą są wystawione? Osprzęt w obu jest chyba dobrej klasy. Ze zdjęć wynika teżą, że napędy są w dobrym stanie. Ewentualnie może macie namiar na jakieś inne sprzęty (mój max cenowy 1500pln - nie chcę więcej, bo to ma być póki co dodatek do treningu i dojazdówka).

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group