Autor |
Wiadomość |
grzesiek |
Wysłany: Wto 14:03, 03 Sty 2012 Temat postu: |
|
Dzięki za pomoc:) |
|
 |
Mario.G |
Wysłany: Pon 21:30, 02 Sty 2012 Temat postu: |
|
Ja przy zimówce mam hamulce szosowe shimano rx300, a na prostej kierze mam klamki do v-brake`ów i wszystko gra już trzecią zimę. |
|
 |
borasad |
Wysłany: Sob 17:06, 31 Gru 2011 Temat postu: |
|
Wydaje mi się, że do poprawnego działania potrzebne będą klamki pod Cantilevery. W końcu z szosowymi klamko-manetkami w przełajach stosuje się hamulce albo canti albo mini v-brake. |
|
 |
grzesiek |
Wysłany: Śro 17:54, 28 Gru 2011 Temat postu: |
|
Planuje złożyć singlespeeda na szosowej ramie i w związku z tym mam do Was pytanie. Zamiast kierownicy tzw. baranka mam zamiar zamontować kierownicę prosta z klamkami hamulcowymi typu v-brake. No i właśnie: czy nie będzie żadnego problemu działania tychże klamek z hamulcami szosowymi? |
|
 |
Zapał |
Wysłany: Pią 16:24, 08 Lip 2011 Temat postu: |
|
Myślałem nad czasówką, ale to jest jednak rower specjalizowany, a czasem fajnie pojechać i w peletonie. Ponadto zdaje się, że na takim rowerze to nie można w wyścigach szosowych brać udziału, niezależnie od aspektu mniejszego bezpieczeństwa ze względu na pozycję na rowerze. Dlatego celuję w coś bardziej uniwersalnego. Tym bardziej, że i tak nie mam gdzie trzymać rowerów...
Ten rowerek Bianchi wpadł mi od razu w oko w sklepie. Poczytałem trochę i ponoć to "komfortowa" geometria, cokolwiek to znaczy. Opinie ogólnie są bardzo dobre. Zobaczę, czy coś się uda utargować, bo na pewno za cenę wywoławczą, to tego nie wezmę. |
|
 |
borasad |
|
 |
bikefun |
Wysłany: Wto 20:42, 05 Lip 2011 Temat postu: |
|
Veloce to jedna z najbardziej trwałych i niezawodnych grup osprzętu i nie jest plastikowa tylko alu ;> super rower, moim zdaniem warto , powinien długo posłużyć |
|
 |
maciek |
|
 |
Zapał |
Wysłany: Pon 18:30, 04 Lip 2011 Temat postu: |
|
Odgrzewam nieco temat, bo w przypływie zainteresowania triatahlonem zastanawiam się nad solidniejszym sprzętem wyścigowym - nie czasówka, bo to już zbyt specjalizowany rower - wybór pada więc na solidną szoszonkę.
Trafia się okazja za 5400zł nabyć nówkę sztukę (dokładnie taka konfiguracja, jak w linku):
http://www.evanscycles.com/products/bianchi/928-carbon-c2c-veloce-compact-2009-road-bike-ec016950
Co sądzicie? Warto za takie pieniądze? Wygląd jest, jaki jest (wypas ) A poza tym? Osprzęt chyba nie najgorszy: niby przerzutki i łapy Veloce, a więc średnio niska klasa, ale z działaniem to chyba nie powinno mieć problemu, bo w końcu po błocie tyrał nie będę tym cudem. |
|
 |
Zapał |
Wysłany: Wto 19:42, 22 Kwi 2008 Temat postu: |
|
AnnS napisał: | Zapał ty też??? |
Tylko ciiiiichooo na leniwym forum, oki?  |
|
 |
AnnS |
Wysłany: Wto 18:30, 22 Kwi 2008 Temat postu: |
|
Dawno tu nie zaglądałam, a jak już zajrzałam to jestem w szoku. Zapał ty też??? Ale będąc już od jakiegoś czasu posiadaczką szoszoni, podzielam opinię
Cytat: | MTB rządzi, a szosa to dla urozmaicenia |
Po prostu uwielbiam powłóczyć się byle gdzie, skręcając tam gdzie chcę i nie martwić się jaka będzie nawierzchnia, a nawet czy w ogóle będzie jakaś droga  |
|
 |
Interlokutor |
Wysłany: Pon 20:23, 21 Kwi 2008 Temat postu: |
|
mój rower nie zna takiego słowa jak stabilność... ale za to na podjazdach jest lżej |
|
 |
Karol |
Wysłany: Pon 20:20, 21 Kwi 2008 Temat postu: |
|
Pęgos ty łamiesz wszelkie prawa
Ale sam przyznaj ze na tej ramie rower nie jest juz tak stabilny przy twoim wzroscie jakbys mial dobrze dobraną rame... |
|
 |
Interlokutor |
Wysłany: Pon 19:00, 21 Kwi 2008 Temat postu: |
|
Zapał napisał: | Tylko bez hurraoptymizmu mi tutaj MTB rządzi, a szosa to dla urozmaicenia  |
ciśnie mi sie na usta: "obiecanki cacanki" lub "tak sie tylko mówi"
Co do rozmiarów ram to ja śmigam na 53 przy wzroście 189cm i wychodzi mi to całkiem nieźle... |
|
 |
piotrekesz |
Wysłany: Pon 16:17, 21 Kwi 2008 Temat postu: |
|
no właśnie tylko czy to 58 nie będzie za małe?
ja mam nieco ponad 170 i jeżdżę na ramie 56 i jest dla mnie w zasadzie idealna.
a od urozmaicenia się zaczyna cała przygoda;) |
|
 |
Radler-69 |
Wysłany: Pon 16:16, 21 Kwi 2008 Temat postu: |
|
o.k |
|
 |
Zapał |
Wysłany: Pon 16:13, 21 Kwi 2008 Temat postu: |
|
Tylko bez hurraoptymizmu mi tutaj MTB rządzi, a szosa to dla urozmaicenia
2 wielkie koła - będę w Siedlcach jutro po 16, więc daj do siebie jakiś namiar, najlepiej telefon (na maila: zapal(at)Leniwce.pl(kropka)pl albo wiadomość prywatną na forum), to bym sobie obejrzał tą furę  |
|
 |
Radler-69 |
Wysłany: Pon 16:11, 21 Kwi 2008 Temat postu: Re: Bracia szoszoni - pomóżcie :) |
|
Zapał napisał: | Tutaj też pytanie o rozmiar: 54/58 - czy to oznacza, że 54cm ma rura podsiodłowa, a 58cm - górna?[/list]
|
Nie sądzę. Myślę,że facet podał dwie wielkości;
54-center-center, suport - rura pozioma
58-center suport - koniec rury podsiodłowej.
Najlepiej zadać pytanie sprzedającemu |
|
 |
Radler-69 |
Wysłany: Pon 15:58, 21 Kwi 2008 Temat postu: |
|
Widzę, że szoszonów przybywa to i rowerki potrzebne.
Stoi taki u mnie, idealny do treningu i czeka na nowego właściciela - (dużego chłopa).
Wcale nie gorszy od powyżej proponowanych, a kasa o wiele mniejsza
Jeśli ktoś chce obejrzeć to zapraszam. - Sprzęt w Siedlcach. |
|
 |
Karol |
Wysłany: Pon 15:28, 21 Kwi 2008 Temat postu: |
|
No i Pan Mirek sie do szosy przymierzał
Pierwszy rok i nieźle narozrabialiśmy w siedleckim kolarstwie  |
|
 |
piotrekesz |
Wysłany: Pon 14:58, 21 Kwi 2008 Temat postu: |
|
co tu więcej mówić..
ale widzę, że kolega Zapał poszedł po rozum do głowy i na szosę sie przesiada;) |
|
 |
Zapał |
Wysłany: Pon 12:54, 21 Kwi 2008 Temat postu: |
|
Tomek J. napisał: | - Pedały: stare francuskie Looki wykonane specjalnie dla Shimano. Oś demontowalna jak we współczesnych shimanowskich SPD/SPD-SL. Pasują do nich bloki Delta LOOK (czerwone z luzem kątowym lub czarne bez luzu), bloki tanie i łatwo dostępne. Pedały w zasadzie nie do zdarcia, choć mają klasyczną dla ówczesnych Look'ów wadę: lubią skrzypieć (blok o pedał).
|
Pedałami się nie przejmuję, bo i tak wsadzę zwykłe SPD (nie będę sobie kupował osobnych butów do szosówki).
Dzięki za opinię i wskazówki. |
|
 |
Tomek J. |
Wysłany: Pon 12:32, 21 Kwi 2008 Temat postu: |
|
Co prawda ja tu tylko na występach gościnnych , ale napiszę kilka słów.
Co do STAMPEDE:
- Korby: nie do zajechania (te same ramiona posiadała wcześniejsza Ultegra).
- Pakiet suportowy: jeśli nie będzie katowany w "ulubionym" dla rowerów okresie styczeń-marzec, posłuży długo, w razie czego można się szarpnąć na w zasadzie wieczny pakiet DA (rozbieralny, na łożyskach igiełkowych m.in.). Koronki do systemu Shimano są do kupienia osobno.
- Piasty: jeśli są w pełni sprawne, nie do zajechania.
- Przerzutki ULTEGRA: nie do zajechania.
- Hamulce Tektro: ramiona mogą być, do ewentualnej wymiany same klocki na coś lepszego.
- Rama z widelcem: tania klasyka, jak nie pęknięta - posłuży.
- Stery: mogą (choć nie muszą) być wybite, bez problemu do ewentualnej wymiany.
- Obręcze: klasyka, jak nie są popodbijane/popękane, spałbym spokojnie.
- Klamki: tu trafił się stary RSX na 7-kę, więc kaseta 8-ka będzie miała jeden wolny nieużywany tryb (z reguły zostawia się największą wolną średnicę). Wcześniejsze modele klamek STI z niższych grup miewały kaprysy mechaniki.
- Pedały: stare francuskie Looki wykonane specjalnie dla Shimano. Oś demontowalna jak we współczesnych shimanowskich SPD/SPD-SL. Pasują do nich bloki Delta LOOK (czerwone z luzem kątowym lub czarne bez luzu), bloki tanie i łatwo dostępne. Pedały w zasadzie nie do zdarcia, choć mają klasyczną dla ówczesnych Look'ów wadę: lubią skrzypieć (blok o pedał).
Generalnie sprzęt wygląda na solidny, nie widać by był mocno eksploatowany.
Co do wielkości ramy - pytaj gościa o _dokładną_ długość C-C pomiędzy rurą sterową a rurą podsiodłową, czyli długość górnej rury C-C. Rama nie wygląda na ostatnio modny sloping i wysokość główki ramy raczej nie wskazuje by była to wysoka/długa rama (może okazać się za krótka).
Wymaganą wielkość ramy można oszacować korzystając z:
www_dot_wrenchscience_dot_com
Ewentualnie podskocz do Romana Skuczyńskiego na Gibalskiego w W-wie (firemka "Rower od A do Z") - gość ma czasem coś używanego na stanie, można popatrzeć, przymierzyć się itp.
--
pozdrawiam
Tomek J. |
|
 |
Zapał |
Wysłany: Pon 10:18, 21 Kwi 2008 Temat postu: Bracia szoszoni - pomóżcie :) |
|
Pod wpływem kaprysu chwili, ale też i z bardziej praktycznego powodu (uzupełnienie treningu oraz dojazdy do pracy), zdecydowałem się zanabyć szoszonkę. Oczywiście tanią i dobrą
Moje pierwsze typy:
No i oczywiście pytanie, czy oba te sprzęty warte są ceny, za którą są wystawione? Osprzęt w obu jest chyba dobrej klasy. Ze zdjęć wynika teżą, że napędy są w dobrym stanie. Ewentualnie może macie namiar na jakieś inne sprzęty (mój max cenowy 1500pln - nie chcę więcej, bo to ma być póki co dodatek do treningu i dojazdówka). |
|
 |